Sprött,kliande och klådande skägg?

Jag har faktiskt inte använt denna produkten tidigare, inte heller hört något om beard tonic så den senaste veckan har jag fått gräva in mig i produkten och funktionaliteten.
Den är väldigt snarlik i texturen som beard lubricant och man kan se likheter i dessa 2 produkter. Båda ska lämnas kvar i skägget och inte tvättas ur, dom ska dämpa irritation, "lugna" skägget, och verka mjukgörande.
Som jag ser den här produkten, så är det ett första steg emot att förebygga klåda och irritation i skägg och hud, men jag kan också tycka att den enbart är för dom som verkligen har ett problem med klåda, eller för någon som precis ska börja spara ut sitt skägg för första gången, för oftast upplever man att skägget kliar som mest i början när man sparar skägget. Den sägs ha en svalkande känsla, men jag vet inte riktigt om jag upplever den svalkande på något sätt, om inte det är en metafor för att det slutar klia dvs. Jag rekommenderar att du inte köper denna produkt bara för att du tänker att du "kan" behöva, utan om du vet med dig att du faktiskt har klåda och känner att oljan samt schampoo inte tar bort det, då ska du köpa den. Den doftar likadant som våra tidigare produkter, genialiskt enligt mig för man slipper ha 15 dofter i skägget innan man ens är klar, det är något jag känner endast finns hos 2 tillverkare och den andra kommer jag förhoppningsvis få in en recension på inom en snar framtid! hint: båda företagen är svenska.

Jag har funderat på om denna faktiskt skulle kunna användas på min skalle, för jag får ofta lite klåda i hårbotten efter att ha använt produkter i ett par dagar, jag ska lämna det osagt om det fungerar eller inte men jag ska testa på om det kan ha någon sorts effekt på klåda i hårbotten också, det skulle vara intressant.

Det är innehålls mässigt en ganska intressant produkt ingrediens mässigt, jag har hittat en sak som fastnat på min näthinna. Pseudoalteromonas ferment extract sen också Pottasium chloride. 
Just av dens ursprung, det är alltså en typ av bakterie som utvinns ifrån lera på antarktis. Den har man sett har väldigt goda effekter i regenerera och återfukta huden. Den är vanligt förekommande i många olika ansiktskrämer för dess "anti-aging" effekter, så kanske det kommer få dom slitna och trötta ansikterna att bli lite piggare också på köpet när man smörjer skägget?

För att summera upp denna serie, så har dom med noggran eftertanke skapat en serie som har en röd linje genom hela ledet. Man har mixat 2 världar och fått ett riktigt bra resultat, men man ska komma ihåg att man kanske inte ska se dessa produkter som "tradionella" barberar produkter, utan ett tänk ifrån frisörvärlden till barbervärlden. Men dom är väldigt prisvärda och schyssta produkter som doftar gott och lämnar skägget väldigt luftigt och följesamt.

Tills nästa gång, håll mustachen styv och skägget slappt!